Tu ai alege un scut de motor metalic?
Se merita oare sa investim intr-un scut motor metalic? Aceasta intrebare, este legitima in conditiile in care majoritatea masinilor vin, neechipate cu asa ceva.
Evident, daca stam sa ne gandim, la starea drumurilor (subiect devenit de multa vreme cliseu) raspunsul este fara doar si poate DA. Totusi, inainte de a achizitiona un astfel de scut, trebuie analizat stilul de “viata rutiera” pe care il are soferul.
Astfel, daca vorbim despre o persoana care prin natura activitatilor pe care le desfasoara trebuie sa circule mult sau daca locuieste intr-o zona rurala cu sectiuni de macadam care nu pot fi evitate si pe care trebuie sa le parcurga des, atunci montarea unui scut motor metalic este o investitie care va scuti multe cheltuieli ulterioare. Un agent de vanzari care face cateva mii de kilometri pe luna oricat ar fi de atent ca sofer mai devreme sau mai tarziu tot va sparge baia de ulei si nu o singura data. Pe de alta parte daca avem de a face cu un sofer de week-end care locuieste intr-o zona cat de cat ingrijita si ale carui drumuri insumeaza poate doar cateva mii de kilometri pe an, atunci montarea unui astfel de scut motor devine o chestiune de obtiune. Un sofer responsabil care se foloseste ocazional de masina in conditii de sosea cat de cat acceptabila va fi in siguranta chiar si fara nici un fel de scut (este adevarat ca masina se va uza ceva mai repede dar in zilele noastre automobilele oricum nu sunt gandite ca sa tina o viata).
Si totusi de ce sa nu fie suficient un scut de plastic?
Scuturile motor de plastic, originale, sunt niste produse de protectie mai mult decat suficiente in conditiile in care se circula pe sosele ingrijite. Dezavantajele apar insa in momentul in care masina incepe sa acumuleze peste 70 – 80 de mii de kilometri rulati. Atunci, din cauza vibratiilor, scuturile de plastic incep sa cedeze (mentionez ca nu este chiar o regula). Pe de alta parte cu un scut motor metalic nu se va intampla asa ceva si in plus de asta acest scut va proteja in mod eficient masina.
In plus, scuturile de plastic sunt foarte expuse la impact puternic iar cele mai mari probleme apar in cazul in care trebuiesc parcurse portiuni cu fagase. In conditiile exterme din ianuarie februarie 2012 s-au inregistrat cifre record la masini avariate din cauza fagasellor de gheata, asa ca mare atentie.
In concluzie putem spune care tine de fiecare sofer in parte. Fiecare trebuie sa isi analizeze atat stilul de condus cat si masina pe care o foloseste (aici mai conteaza si interesul pe care il are proprietarul pentru masina sa). De la caz la caz cele cateva sute de lei care trebuiesc investite intr-un scut motor metalic isi au sau nu rostul. Daca analizam piata de scuturi metalice observam ca acestea se regasesc in proportie de peste 90% pe pietele din Europa de est asa ca poate cu timpul aceasta discutie s-ar putea sa devina inutila.
0 comments