Don't Miss

Schimbati dieta: Alege alimente bogate in nutrienti

By on iunie 27, 2015
nutrienti

  • Ce este un “aliment bogat in substante nutritive” ?

Un aliment bogat in substante nutritive contine multe vitamine si minerale (numite, de asemenea, micronutrienti), dar nu foarte multe calorii. Vitaminele si mineralele hranesc organismul si ajuta pentru a va mentine sanatos si pentru a reduce riscul de boli cronice. Puteti obtine aceste micronutrienti printr-o varietate de alimente sanatoase, cum ar fi fructe, legume, cereale integrale, nuci si seminte, produse cu putine grasimi si fara grasimi, lactate, carne slaba si peste. Notiuni de vitamine si minerale, prin intermediul produselor alimentare asigura ca organismul este capabil sa le absoarba in mod corespunzator.

  • Ce se intampla daca nu primesc suficiente alimente bogate in nutrienti din dieta mea de zi cu zi?

Daca nu mananci o varietate de alimente bogate in nutrienti, nu se obtin micronutrienti necesari corpul tau. De fapt, americanii tind sa manance alimente care sunt bogate in calorii si sarace in micronutrienti. Aceste alimente contin, de asemenea, de multe ori adaos de zahar, de sodiu (sare), grasimi saturate. Alegerea acestor continut de calorii ridicat si slab in alimente nutritive contribuie la cresterea in greutate si a bolilor cronice, cum ar fi diabetul si bolile de inima.

  • Surse de alimentare nutritive

Calciu – lactate cu continut scazut de grasimi si inlocuitori de produse lactate, broccoli, cu frunze verde inchis, sardine
Potasiu – Banane, pepene galben, stafide, nuci, spanac si alte verdeturi intunecate, de peste
Fibre – legume, (fasole si mazare uscata), cereale integrale, fructe si legume colorate, mere, capsuni, zmeura, morcovi, seminte
Magneziu – Spanac, fasole neagra, migdale, mazare
Vitamina A – oua, lapte, morcovi, cartofi dulci, pepene galben
Vitamina C – portocale, capsuni, rosii, kiwi, broccoli, rosii si ardei verde
Vitamina E – Fructele de avocado, nuci, seminte, cereale integrale, spanac si alte verdeturi cu frunze

About Diana Sandu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *