Don't Miss

Efectele ambalajelor asupra produsului

By on august 21, 2017
Cutii pentru prajituri la nunta

Creativitatea si modul in care este ambalat un produs sunt aspecte cu o influenta destul de mare asupra cumparatorului. De aceea, marile companii testeaza de cele mai multe ori modul in care vor lansa un anumit produs pe piata pentru a vedea receptivitatea si interesul pe care acesta il starneste consumatorilor.

Decizia de cumparare este de cele mai multe ori influentata de modul in care ne este prezentat un produs, chiar daca in anumite situatii acesta nu se ridica la nivelul asteptarilor, sau pur si simplu ambalajul costa mai mult decat produsul in sine. Clientii continua sa cumpere tocmai datorita modului in care acesta este vandut.

Cand vine vorba de cofetarii sau patiserii, suntem atrasi de modul in care ne sunt servite produsele, iar prin intermediul unor cutii de prajituri, un cadou sub forma unui tort se poate transforma intr-o surpriza placuta, ambalajul fiind primul lucru cu care ia contact o persoana. Tortul este momentul mult asteptat la fiecare eveniment. Fie ca este vorba de o zi de nastere sau de o nunta, acesta trebuie sa fie furnizat in conditii optime, iar un producator ambalaje este constient de importanta design-ului pentru fiecare produs in parte.

In momentul in care un anumit produs a avut o perioada mai lunga un anumit ambalaj, schimbarea radicala a acestuia poate conduce la descurajarea achizitionarii acestuia. De aceea, este recomandat ca procesul de inlocuire a acestuia sa se faca treptat, mai intai schimbandu-se doar cateva elemente care nu sunt vizibile pentru a testa viteza de reactie a clientilor. Acest lucru a fost testat de-a lungul timpului de marile brand-uri, proces in care unele au avut succes, iar altele nu, existand situatii in care ambalajul a reusit sa „ucida” produsul.

Producatorii de ambalaje sunt persoane care studiaza in detaliu comportamentul pe care il au consumatorii, care sunt tendintele si preferintele acestora, astfel incat in momentul in care observa un produs, ambalajul sa aiba un rol decisiv. De cele mai multe ori, asociem anumite intamplari sau amintiri cu ambalajele produselor folosite in circumstantele respective. In fond, rolul acestora este de a oferi un anumit sentiment in momentul in care achizitionam un produs.

O idee inspirata pentru a oferi o amintire sunt marturiile sub forma de cutii prajituri nunta, in care fiecare invitat va regasi o bucatica de tort, pastrand cutia ca si amintire pe viitor. Modelele sunt unele unice si inedite, in functie de cerintele consumatorilor. Cele mai multe cutii de prajturi sunt realizate de producatori specializati, care tin cont de brand, culorile alese si de preferintele clientilor.

De-a lungul timpului, cutiile si ambalajele si-au schimbat forma, culorile si mesajele pe care le transmit, insa cele mai de succes ambalaje au ramas intiparite in mintea consumatorilor fideli, care in momentul in care se reorienteaza catre un produs, asociaza elementele din design-ul acestuia cu cele intalnite anterior la alte produse, determinand astfel cumpararea produsului respectiv.

Ambalajele care contin un anumit mesaj sau imagini contribuie la starea noastra de spirit, asa cum se intampla in cazul celor personalizate, care efectiv iti infrumuseteaza ziua. Cele mai practicate sunt cele la cafea, unde fiecare pahar oferit contine un anumit fragment sau chiar numele clientului respectiv.

About Diana Sandu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *