Don't Miss

5 motive pentru care se merita sa alegi un magazin online

By on martie 8, 2016
comert electronic

Sunt doua tipuri de comercianti pe care ii putem incadra in aceasta discutie: cei aflati la inceput de drum, dornici sa aleaga cea mai eficienta metoda de vanzare a produselor, si proprietarii de afaceri offline care aleg sa isi largeasca orizonturile si decid sa se implice activ in tot ceea ce inseamna comertul electronic. Indiferent in care tabara te afli, noi suntem de parere ca activitatea de comert online este una cu un trend ascendent iar numarul tot mai mare de comenzi plasate pe internet nu este nimic altceva decat un motiv intemeiat pentru care ar trebui sa alegi sa iti comercializezi produsele utilizand un magazin virtual.

Pentru a intelege mai bine fenomenul de comert electronic dar si pentru a face alegerea castigatoare chiar din prima faza a afacerii tale, iata cele mai importante 5 motive pentru care ar trebui sa investesti intr-un magazin online:

  1. Tendintele curente incurajeaza cumparaturile online – Avem acces la informatie cu un simplu click sau touch de display, peste 7 milioane de romani fiind conectati la internet, fie el fix sau mobil. Mai mult de atat, peste 50% dintre comenzile pe anumite nise sunt plasate online, trendul fiind unul pozitiv in ultimii 3-5 ani. In aceste conditii, daca esti de parere ca nisa ta poate vinde mult mai bine online decat offline, o solutie ecommerce devine varianta castigatoare. Mai multe detalii despre anumite statistici din comertul curent practicat in Romania puteti citi aici.
  2. Stocuri nelimitate fara a mai avea grija depozitarii/expunerii – Daca alegeti o solutie de magazin online cu adevarat performanta, nu exista o limita produselor pe care le puteti prezenta publicului tinta. Acestea fiind spuse, puteti adauga mii sau chiar zeci de mii de produse pe care vizitatorii le pot comanda, totul cu aceleasi resurse hardware sau financiare.
  3. Prezentare facila a produselor – Un magazin offline are dezavantajul necesitarii unui spatiu mult mai vast atunci cand numarul produselor este unul ridicat. Daca mai aducem in discutie si faptul ca volumul sau dimensiunea unui produs are un impact semnificativ, veti realiza ca un magazin online este o solutie mult mai la indemana. Pagina produsului in cazul magazinelor online poate fi inzestrata cu galerii de imagini, materiale video, specificatii sau chiar solutii 360 de grade, ceea ce poate sa va ajute enorm in prezentarea unui anumit produs.
  4. Costuri scazute ale chiriei – Pentru a mentine un magazin online nu mai este necesar un sediu de anvergura, asa cum se impune in cazul unui magazin fizic. Ganditi-va la ceea ce inseamna spatiu de depozitare, spatiu de manipulare, birourile angajatilor si chiar showroom. Toate acestea se injumatatesc din punct de vedere al spatiului, deci implicit veti reusi sa obtineti anumite economii pe care le puteti indrepta, de pilda, spre promovarea magazinului vostru online.
  5. Mai putini angajati si costuri de utilitati mai scazute – Numarul de angajati, cel putin daca facem o paralela intre doua magazine de aceeasi anvergura, este cu siguranta unul mai mic in cazul magazinului online. Excludem din ecuatie consultantii de vanzari, personalul de la casa sau chiar si agentul de securitate pe care trebuie sa il platiti. In plus, utilitatile sunt mult mai scazute din punct de vedere financiar pentru ca showroom-ul lipseste din peisaj iar depozitul poate fi unul cu o suprafata mai scazuta.

Ca o concluzie, pentru a avea acces la o afacere din domeniul comertului de anvergura, trebuie sa va documentati foarte bine in prealabil si sa tineti cont in primul si in primul rand de preferintelor potentialilor vostri clienti. O viziune de perspectiva dar si o intuitie de calitate pot face diferenta intre un magazin obisnuit, poate chiar sortit esecului, si unul cu potential pe viitor.

About Diana Sandu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *