Transportul marfurilor perisabile
Logistica necesara in contextul transporturilor de marfuri perisabile este una mult mai stricta, avand in vedere faptul ca respectiva marfa trebuie sa circule in conditii ireprosabile, astfel incat sa ajunga la consumatorul final intr-o stare excelenta. Fiind si segmentul cu cele mai multe cereri inregistrate, acesta nu poate fi pus in practica de catre orice societate care se ocupa de transporturi in sens general, tocmai pentru ca implica o suita de reguli.
In primul rand, tehnologia a evoluat intr-o maniera covarsitoare, ceea ce inseamna ca alimentele pot fi transportate dintr-un loc in altul fara a le fi afectate proprietatile. Insa, pentru ca acest lucru sa fie posibil trebuie sa respectivele autovehicule, mai exact camioanele de mici ori mari dimensiuni, sa aiba atasate la al lor ansamblu remorci frigorifice pentru a mentine o temperatura optima in timpul calatoriei. Asadar, prezenta instalatiilor de control a temperaturii intruchipeaza un criteriu esential pentru transportatorii care doresc sa asigure destinatarilor integritatea si siguranta alimentelor, mai ales daca acestea nu sunt congelate sau incluse in produse finite.
Regulile nu se raporteaza doar la facilitatile pe care le ofera mijloacele de deplasare, ci si la documentatia aferenta unui transport marfa ce vizeaza alimentele perisabile. Astfel, documentele trebuie sa ateste provenienta carnii, trebuie sa includa informatii legate de momentul in care au fost produse alimentele, dar si sa infatiseze date tehnice asupra modului in care au fost procesate alimentele inainte de a fi transportate. In plus, operatorii care activeaza in segmentul marfurilor perisabile trebuie sa obtina autorizatii de la unitatile sanitar – veterinare pentru respectivele mijloace de circulatie, inainte ca marfa sa fie incarcata in acestea. Doar prin respectarea acestor etape operatorul isi poate desfasura transportul, asigurand garantie si integritate destinatarului.
Desi exista numeroase reguli in acest domeniu de activitate, transportul marfurilor perisabile este foarte solicitat, atat la nivel national cat si international. Pornind de la aceasta premisa, operatorii se confrunta cu o competitivitate acerba in momentul in care vine vorba despre contractarea clientilor importanti, ceea ce inseamna ca investitiile in echipamente si utilitati nu intarzie sa apara. Pentru a fi intotdeauna capabili sa ofere un raspuns afirmativ clientilor, operatorii trebuie sa isi achizitioneze si sa isi actualizeze deseori remorcile, fiecare tip de cursa implicand o alta organizare a acestora.
Spre exemplu, in momentul in care sunt transportate carcasele de animale, modul de amenajare al remocilor trebuie sa fie unul aparte, spre deosebire de cerintele referitoare pe care le implica alimentele lactate. Bugetul semnificativ investit in logistica, dezinfectarea mijloacelor de circulatie dupa fiecare cursa in parte si numeroasele acte pe care trebuie sa le obtina operatorii pentru a-si desfasura 100% legal activitatea reprezinta motivele pentru care concurenta atinge un nivel ridicat, fiecare companie in parte dorind sa ofere ceva in plus clientilor.
Insa, interesant este faptul ca si producatorul indeplineste un rol vital in acest proces de circulatie al marfurilor perisabile, tocmai pentru ca trebuie sa isi pregateasca eficient marfa, astfel incat aceasta sa nu se degradeze sau isi piarda proprietatile in timpul transportului. Un exemplu elocvent este acela al carnurilor, doar cea de vita oferind avantajul de a fi transportata imediat dupa ce a fost taiata. Bineinteles, si in cazul vitei vorbim despre distante suficient de mici, astfel incat sa nu intervina in ecuatie procesul de fermentatie acida, care i-ar putea diminua calitatea.
0 comments