Don't Miss

Reducerile sunt de bun augur?

By on august 26, 2017
Reduceri

Daca a trecut perioada de sarbatori, inseamna ca a trecut si nebunia si elanul pe care il au oamenii in aceasta perioada pentru a se avanta spre cumparaturi, cadouri si toate cele.

Bineinteles ca magazinele contracareaza acest efect prin tot felul de reduceri si promotii. Acestea mai sunt menite si sa elibereze stocul de tot felul de articole sezoniere de care au nevoie sa scape, chit ca le vand oarecum in pierdere (asta daca ne raportam strict la articolul respectiv, pentru ca in realitate omul, pe langa obiectul expus la reducere vor lua si altele! Plus ca mai compenseaza pe partea de marketing, pentru ca reducerile in sine genereaza buzz si expunere, aducand clienti tot mai multi. Asa ca sa nu le plangem de mila!). Daca nu ar proceda asa insa, ei ar sta cu banii blocati in marfa, pana anul viitor (cand ar fi din nou sezon), cand nu exista nicio garantie ca lumea ar mai cumpara asa ceva, chiar daca e sezon (fie ca vorbim de haine, de incaltaminte ori de cine stie ce alte lucruri, lumea poate evolua mult intr-un an de zile).

Se stie pe de alta parte ca omul este manat sa cumpere ceva ce este la reducere din diferite calcule si ratiuni pe care el si le face. Poate mai intai este factorul psihologic care-i da senzatia ca poate profita sau castiga (diferenta de pret) in cazul in care apuca sa cumpere ceva la reducere. Apoi deloc de neglijat este conditia sociala a respectivului om. Daca este un om care nu are foarte multe posibilitati (sau trece printr-o perioada mai nefasta din punct de vedere financiar), va cauta sa isi cumpere produse aflate la reducere, sau chiar va ajunge sa vanze in final exclusiv produsele care beneficiaza de diferite reduceri.

Problema e ca si comerciantii si-au dat seama de cele scrise mai sus si incearca sa profite fara a pierde neaparat. Si prin asta ma refer ca incearca sa isi genereze niste „reduceri”, fara ca ele sa fie neaparat reduceri legitime sau sa fie reduceri de ordinul a catorva bani (nici macar lei), insa marcate puternic (pretul vechi taiat, iar noul pret scos in evidenta sub el, cu un scris mult mai mare). Alteori, pretul taiat – cel de la care se presupune ca s-a taiat – nici n-a existat vreodata. Aceeasi metoda poate fi folosita putin mai „legal” – insa la fel de imoral – printr-o metoda mai ingenioasa: cu putin timp inainte de reduceri, preturile cresc, iar apoi cand sezonul reducerilor incepe, preturile sunt „reduse” la valoarea initiala, insa promovate ca si cum ar fi fost taiate!

Astfel ca, cel mai bine e ca aceste preturi sa fie studiate cu ceva vreme inainte, pentru a observa daca reducerea chiar este reala sau pur si simplu cineva incearca sa va pacaleasca. Ideal ar fi insa si sa nu va aruncati pe un produs doar pentru ca e la reducere, cata vreme utilitatea lui nu isi va face efectul in perioada ulterioara.

About Diana Sandu