Don't Miss

Despre exercitiile Kegel

By on martie 19, 2015
exerciitle-kegel

Exercitiile Kegel pot ajuta la prevenirea sau a controla incontinenta urinara si alte probleme pelviene. Exercitiile Kegel intaresc muschii pelvieni, care susţin uterul, vezica urinara si intestinele. Puteti face exercitii Kegel discret si in orice moment, daca sunteti la volanul masinii, stai la birou sau te relaxezi pe canapea. Puteti face exercitiile Kegel chiar si atunci cand esti insarcinata. Incepeti prin a intelege ceea ce pot face exercitiile Kegel pentru tine – apoi urmati pas-cu-pas instructiunile pentru contractarea si relaxarea muschilor pelvieni.

De ce conteaza asa mult exercitiile Kegel ?

Multi factori pot slabi muschii pelvieni: perioada din timpul sarcinii, la nasterea copiilor, la imbatranire, sau pur si simplu la persoane supraponderale. Acest lucru poate permite organelor pelviene sa coboare si sa se ​​umfle in vagin – o afectiune cunoscuta sub numele de prolaps de organe pelvine. Efectele din gama prolaps de organe pelvine incep de la presiune pelvina de disconfort pana la scurgeri de urina. Prolaps de organe pelvine nu este inevitabila, cu toate acestea, exercitiile Kegel pot ajuta intarzierea sau chiar prevenirea prolapsul de organe pelvine si a simptomelor asociate.

Exercitiile Kegel – impreuna cu consilierea si terapia sexuala – poate fi, de asemenea, de mare ajutor pentru femeile care au probleme persistente in a ajunge la orgasm.

Cum sa faci corect exercitiile Kegel ?

Este nevoie de multa silinta pentru a identifica muschii pelvieni si sa inveti cum se contracta si cum se relaxeaza. Iata cateva indicii:

1. Gasiti muschii potriviti. Introdu un deget in vagin si incearca sa strangeti muschii din jur. Ar trebui sa va simtiti vaginul incordat si mutati apoi degetul pe planseul pelvin sus. Apoi, relaxati-va muschii si simtiti intoarcerea planseului pelvin la pozitia initiala. Puteti incerca, de asemenea, sa va opriti fluxul de urina atunci cand urinati. Daca reusesti, ai invatat miscarea de baza. Nu iti face un obicei de a incepe si a opri fluxul de urina cu o vezica plina sau in timp ce golesti vezica urinara acest lucru poate slabi de fapt muschii, precum si a duce la golirea incompleta a vezicii urinare – care poate mari riscul unei infectii a tractului urinar.
2. Perfectionarea tehnicii. Odata ce ai identificat muschii pelvieni, goleste vezica urinara si stai jos. Contracta muschii pelvieni, tineti o contractie de cinci secunde, apoi relaxati-va timp de cinci secunde. Incercati aceasta de patru sau cinci ori la rand. Lucra pana ajungi la mentinerea muschiilor contractati pentru zece secunde la un moment dat, si cu o relaxare de zece secunde intre contractii.
3. Mentineti concentrarea. Pentru cele mai bune rezultate, sa te concentrezi pe o strangere numai a muschiilor pelvieni. Aveti grija sa nu incorzi muschii din abdomen, coapse sau fese. Evitati sa va tineti respiratia. In schimb, respira liber in timpul exercitiilor.
4. Repetati de trei ori pe zi. Scopul este pentru a face cel putin trei reprize a zece repetari pe zi. S-ar putea face sa devina o practica obisnuita de fiecare data cand faci o activitate de rutina, cum ar fi verificarea e-mail-ului, naveta spre si de la servici, pregatirea meselor sau cand te uiti la televizor.

Intampinati probleme ?

Daca intampinati probleme atunci cand faceti exercitiile Kegel, nu fi jenata pentru a cere ajutor. Medicul dumneavoastra va poate oferi un ajutor important, astfel incat sa inveti sa executi exercitiile Kegel corect.

In unele cazuri de formare, biofeedback-ul poate ajuta. In timpul unei sesiuni de biofeedback, medicul dumneavoastra va introduce o sonda de monitorizare mica in vagin sau electrozi adezivi pe anumite locuri de pe piele in afara vaginului sau anusului. Cand contracti muschii pelvieni, veti vedea o imagine pe un monitor pe care va permite sa stiti daca ati contractat cu succes muschii potriviti sau nu. Veti avea, de asemenea, posibilitatea de a vedea si cat de mult puteti sa tineti o contractie.

Daca este necesar, stimularea electrica este uneori o optiune potrivita. In timpul acestei proceduri, medicul aplica un curent electric de intensitate mica la muschii podelei pelvine. Curentul face ca muschii pelvieni sa se contracte, care produce un sentiment de zumzet. Odata ce te obisnuiesti cu senzatia, vei fi probabil in masura sa duplicati exercitarea pe cont propriu.

Cand apar rezultatele ?

Daca faci exercitiile Kegel cu regularitate, va puteti astepta pentru a vedea rezultate – cum ar fi scurgeri urinale frecvente – in termen de aproximativ opt pana la 12 saptamani. Pentru unele femei, imbunatatirea este dramatica. Pentru altele, exercitiile Kegel tin pur si simplu pe loc problemele de la agravarea. Pentru beneficii continue, face-ti exercitiile Kegel ca o parte permanenta din rutina ta de zi cu zi.

About Diana Sandu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *